ANYHERE is here!
Av Veronica, den 2 februari, 2019 med 0 kommentarer

Ett bolag som vi har haft ögonen på medan de arbetat sig mot lansering är ANYHERE och idag lanserar de äntligen sina första produkter. Vi tycker det är så roligt att få se resultatet efter alla sneak peaks vi kunnat följa från Instagram. Resultatet är kollektionen AM Collection som består av ett gäng sleepwear plagg med tidlös och modern design. Bakom bolaget står Lina Thunberg och Hannah Molin som båda bland annat har varit med och byggt upp Isabella Löwengrips skönhetsbolag Löwengrip.

Inspirationen till ANYHERE fick de från de små och värdefulla stunderna i vardagen. Dessa små stunder som uppskattas så mycket även av personer som i övrigt lever ett relativt hektiskt liv. Känslan av att finna lugn och ro under morgnar och kvällar ville de förmedla i ett fysisk plagg vilket blev de som de kallar för All Day Sleepwear. Och helt ärligt, vem vill inte mysa runt i dessa plagg en hel dag?

Vi tycker även att det är inspirerande att få ta del av deras resa och av att läsa om den inser vi att de finns mycket att lära från Hannah och Lina. Här är några saker vi vill highlighta från deras story:

  • De valde från start att stå på egna ben och därmed inte ta in finansiärer. De har även byggt bolaget vid sidan om sina andra jobb. Vad vi tar med oss: Du kan börja när som helst, vi möter ofta personer som ser att de har en annan sysselsättning och inget kapital som ett hinder för att förverkliga sin idé. Hannah och Linas Startup Story motbevisar båda dessa hinder, vill du förverkliga något – börja idag. De kanske tar lite längre tid och kräver att du själv gör uppoffringar för att kunna finansiera din egen idé men det går! 
  • Även om de båda arbetat med produkter tidigare så var textilbranschen helt ny för dem. De blev därför tvungna att lära sig allt de kunde om denna bransch. För att göra det krävdes mycket research och även möten med experter inom denna bransch för att de i sin tur skulle lära sig allt  man behövd. Vad vi tar med oss: Du kan ta fram en riktigt vass produkt eller tjänst inom en bransch du inte är expert på men du måste vara beredd på att lägga ner timme efter timme på att lära känna branschen. Gör som Hannah och Lina och lokalisera vilka personer som är experter och lär av de bästa! 
  • Hannah och Lina är varandras motpoler vilket gör dem till ett starkt team. Vad vi tar med oss: Vi har sagt det tidigare med teamet är ju så viktigt. I detta fall lyckas de både skapa ett varumärke med stark identitet men också utan att missa affären i det. Se till att du startar, rekryterar och driver bolag med personer som kompletterar dig så ert erbjudande mot kund blir så vasst som det går! 
  • De har varit grymma på att engagera personer kring bolaget, bland annat har de haft ett kreativt team från Good Luck Have Fun, byråan som även  arbetat med startups så som DeoDoc och Macacos. Vad vi tar med oss: Även om det går att lära sig mycket själv och bli proffs på många delar inom bolaget så kan de ibland vara värt att få hjälp med till exempel grafisk identitet.