Tre punkter du alltid ska se till att ha koll på för din affärsidé/bolag
Av Veronica, den 4 juni, 2018 med 0 kommentarer

På vårt senaste A Startup Story Talk berättade Mia Brunell Livfors vad hon alltid letar efter i startup-bolag. Dessa var hennes viktigaste punkter som hon vill se i nya bolag affärsidéer.

1. Potential i marknaden, det vill säga marknaden måste vara tillräckligt stor och med flertalet potentiella  kunder annars är det inte lönt att göra business kring detta område.
2. Teamet! Alltid oerhört viktigt. En bra affärsidé är inget utan ett starkt team bakom som kan förverkliga den.
3. Affärsmodellen, dvs att man vet har en plan för hur man ska tjäna pengar.

Det här kan låta som självklara punkter men faktum är att rätt ofta träffar vi bolag som har en eller flera av dessa som inte är på plats därför tycker vi dessa punkter är bra att utvärdera kontinuerligt mot sitt eget bolag. Det kan ju faktiskt vara så att man behöver skruva på både vilka man riktar sig till och vad som faktiskt är ens marknad, teamet eller affärsmodellen för att göra bolaget ytterligare lite vassare!